La construcció de les identitats i l'ensenyament de les Ciències Socials, de la Geografia i de la Història

Diciembre, 20, 2010

La construcció de les identitats i l

coberta

En aquest volum es recullen les ponències presentades a les VI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials, organitzades pel Departament de Didàctica de les Ciències Social de la UAB i desenvolupades al febrer del 2009 a la Universitat Autònoma de Barcelona. Les ponències reflecteixen els problemes, els reptes, les possibilitats i les estratègies per a l'ensenyament i l'aprenentatge de la construcció de les identitats a partir de la història, la geografia i les ciències socials en diferents països (Mostafa Hassani al Marroc; Carlos Arturo Sandoval a Colòmbia; Francisco Javier Dosil a Mèxic; Nadine Fink a Suïssa; Marc-André Éthier, David Lefrançois i Stéphanie Demers al Quebec). I les comunicacions i els pòsters mostren les diverses experiències d'aula i recerques que els docents estan realitzant al voltant d'aquest tema. Al final, hi ha una síntesi de les aportacions i els debats que es van produir durant els tres dies de les jornades. La realització de les jornades i l'edició d'aquest llibre han tingut el suport de l'Institut Municipal d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona, de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB i de l'ajut 2008ARCS200043 concedit per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca de la Generalitat de Catalunya per a l'organització de congressos i jornades científiques.

El llibre ha estat coordinat per

Neus González Monfort, doctora en Didàctica de les Ciències Socials per la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment és professora lectora a la UAB. [neus.gonzalez@uab.cat]

Joan Pagès Blanch, catedràtic de Didàctica de les Ciències Socials a la Universitat Autònoma de Barcelona. Soci fundador, expresident i membre de l'actual junta directiva de l'Asociación Universitaria del Profesorado de Didáctica de las Ciencias Sociales. [joan.pages@uab.cat]

__________________________________________

(Salto a sitio externo para ver el artículo completo)